Právě poslouchá celkem 5901 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Eddie Stoilow: Náš hlavní kritik je Bob Klepl

0 Redakce 25.11.2009

Pražská popová  formace Eddie Stoilow je na scéně pět let. Není to sice dlouhá doba, leč vydat až nyní debutové album je v uspěchané době přece jenom poněkud zvláštní. Neobvyklé je to zejména u kapely, která by svým přístupem měla (i chtěla) vnést svěží vánek na českou popovou scénu a v minulosti už zaznamenal koncerty, které stály zato. Díky tomu všemu je ostatně v současné době na turné se Support Lesbiens. Prý jsou to kamarádi a Eddie Stoilow tohle prestižní ježdění nestálo ani korunu, jen pár prohozených vět.

Klávesista David Šmídt o kapele soudí: „Pětileté čekání na první desku zahrnovalo spoustu příjemných o nepříjemných okolností. Před třemi lety jsme vydali minialbum. Měli jsme už producenta na desku, jenže nahrávka se zvukově vůbec nepovedla. V následujících letech jsme pracovali na tom, aby bylo všechno podle našich představ. V kapele proběhly personální změny, vyměnili jsme management, ale až teprve nyní nastal správný čas pro debut. Jelikož je na něm to nejlepší z naší dosavadní práce, jmenuje se The Best Of.

Tucet skladeb na kolekci představuje skupinu v čilé aranžérské i hráčské síle. Na první poslech jsou z nahrávky slyšet změny v náladách jednotlivých písniček, dvakrát se – oproti minulým zvyklostem – objevuje v textech pro osvěžení čeština a zvuk kolekce se hlásí k osmdesátých létům a ve své podstatě přináší moderní retro sound. Inspirace ale není pouze v popu.

Eddie Stoilow

Název kapely vymyslel herec Bohumil Klepl, blízký přítel kapely. Vysvětlil jim, že jde o balkánského kosmonauta, kterého nikdo nezná, že to jméno dobře zní a byl by to skvělý název pro kapelu.

Pop je strašně široký pojem,“ vysvětluje zpěvák Honza Žampa. „Je to jediný žánr, který dokáže vstřebávat inspirace ze všech stran: kytary, elektro, disko a podobně. My jsme vlastně nikdy neměli slovníkově definovaný pop. Tu definici jsme si vytvořili až na tomto cédéčku. Toto je náš pohled na pop. Není v něm klasický funkový nebo klasický disko šuplík, je tam celá almara vlivů.

Přestože kapela neměla v posledních letech příliš silný mediální tah, znalci zdejšího klubového prostředí o její existenci i aktivitě věděli. Dvakrát hrála na festivalu Votvírák, vystoupila i na letních sešlostech Benátská noc, Okoř se šťávou, United Islands Of Prague, jela turné s BSP, hrála jako host comebackového koncertu skupiny Burma Jones.

V jejím prvním videoklipu Dancin’ Flu se v roztomilé roli objevil herec Bob Klepl. Měl by  mít neméně roztomilou roli i v klipu chystaném (Hey You). Kapela by ráda, aby se v něm po jeho boku objevila i herečka Eva Holubová, neboť soudí, že ti dva tvoří něco jako národní pár.

Bob je dlouhodobý přítel kapely. Stál u jejího zrodu a vymyslel i název. Protože je také snaživý muzikant, zahrál si s námi z legrace na několika koncertech. Lidi na to úžasně reagovali, jelikož je fenomén a také nesmírně zábavný. Dohodli jsme se, že bude členem kapely. Vymysleli jsme mu pozici guru, čili šamana, který je nedílnou součástí party, ale třeba na desce není výkonným umělcem,“ říká Šmídt.

Je také dobrý kritik. Ne profesionální, ale umí vycítit, jestli má písnička dobrý feeling. Na něm spolehlivě poznáme, jestli nové skladby fungují,“ dodává Žampa.

JAROSLAV ŠPULÁK

Eddie Stoilow jsou: