ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 12029 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Call of Duty: Black Ops 2 Apocalypse – Taktický ústup

0 Honza Švelch 1.10.2013

Poslední rozšíření obsahuje zatím nejslabší várku multiplayerových map. Dvě ze čtyř nových bojišť jsou navíc pouhým remakem již existujících map. Oproti tomu zombie mód se loučí v nejlepší formě – zaujme vás jak novými mechanikami, tak prostředím zákopů první světové války.

Vývojářům ze studia Treyarch dochází fantazie – s přibývajícími DLC (downloadable content) klesá počet opravdu nových map. Zatímco první Revolution (naše březnová recenze) přineslo čtyři originální levely, další dvě DLC Uprising (naše květnová recenze) a Vengeance (naše srpnová recenze) si vždy půjčily jednu existující mapu a jen změnily její vzhled. Novinka Apocalypse recykluje hned dvě: Courtyard z Call of Duty: World at War a Stadium z prvního rozšíření pro Call of Duty: Black Ops. Bohužel tyto dva remaky jsou zároveň to nejlepší, co nové rozšíření nabízí pro hráče kompetitivního multiplayeru.

Courtyard v nové verzi Dig vás zavede do archeologického naleziště v Afghánistánu. Jeho specialitou jsou zídky, z nichž snadno přehlédnete téměř celé bojiště. Připravte se na rychlé tempo a absenci bezpečných úkrytů. Mix krátkých chodeb a rozlehlých prostranství vyhovuje jak odstřelovačům, tak běžcům s brokovnicí. Chybějící zastřešení navíc přímo vyzývá ke speciálním leteckým útokům.

Stadium v podobě Takeoff se odehrává na odpalovací plošině pro raketoplány plující v Tichém oceánu. Jde o klasickou členitou mapu, velkou svobodu zde dostávají odstřelovači, kteří mohou kontrolovat bojiště z mnoha vyvýšených míst. Takeoff postrádá jedinečnost, souboje na něm jsou ale velmi vyrovnané a napínavé.

V novince Frost budete běhat po zamrzlých vodních kanálech v Amsterdamu. Na první pohled pěknou mapu kazí mnoho úkrytů jak dělaných pro campery, kteří zde mohou v klidu vyčkávat na aktivnější protihráče.

Poslední Pod je největším zklamáním celého rozšíření. Vizuálně zajímavý koncept obytných buněk kazí naprosté opomenutí vertikálního rozměru. Celá mapa se tak víceméně odehrává na rovině, půdorys navíc kopíruje klasiku Call of Duty: dva dlouhé postranní koridory a otevřený střed.

Na zombie mód jsme si dříve spíše stěžovali, nová mapa Origins ale napravuje většinu jeho neduhů. Hned od prvních vteřin se vám snaží předat co nejvíce informací o tom, co se vlastně děje a jaký je váš úkol. Se správnou motivací jde pak všechno snáz. Celá premisa zombíků v zákopech první světové války je sice fantasmagorická, ale kombinace obřích robotů, opancéřovaných nemrtvých a lepivého bahna má svoje bizarní kouzlo. Nově se můžete dočasně navonět jako mrtvola, aby vás zombíci chvíli nechali na pokoji, nebo můžete lopatou vykopávat skryté poklady, ale i nepřátele.

Black Ops 2 už vyklízejí pozici pro nový díl Ghosts, který vyjde na začátku listopadu. Apocalypse i kvůli tomu působí jako vynucené poslední rozšíření, které vývojáři slíbili, ale nakonec jej neměli čím naplnit. Kompetitivní mapy postrádají jak designérskou invenci, tak i lesk přechozích DLC. Kvalitní přídavek pro zombie mód celý balíček za téměř 400 korun nezachrání.

CALL OF DUTY: BLACK OPS 2 APOCALYPSE
Výrobce: Treyarch
Vydavatel: Activision/ABC Data
Platforma: PS3 (testovaná), PC, Xbox 360
Jazyk: anglicky
5,8/10
Honza Švelch
Tagy: