ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 9298 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Limonádové RádiJO

0 Redakce 5.2.2008

Připravili jsme pro návštěvníky Play.cz limonádový rozhovor s Miroslavem Pýchou.

Tento rozhovor je dalším z řady rozhovorů s lidmi z rádií, které vám budeme postupně přinášet.

Rádio Limonádový JOE vysílá na internetu přes play.cz, jak se vlastně zrodil nápad internetového rádia

Rádio Limonádový JOE – dnes též jako Limonádové RádiJO (dále RLJ) bylo jedním z prvních rádií v ČR vůbec, které dávalo zásadní důraz na své webové stránky i také na vysílání přes internet. Řada velkých terestrických stanic má své webové stránky třeba jen několik let. RLJ se svým vysíláním začalo někdy v roce 1998 – 1999 , a to právě přes Váš portál, tedy dnešní play.cz

V lednu roku 2002 bylo RLJ donuceno opustit svou terestrickou frekvenci 90.3FM a jediné co nám tehdy zbývalo, bylo buď ukončit vysílání a nebo pokračovat s vysíláním přes internet. Takže žádný nápad to vlastně nebyl, ale důraz na internet byl u našeho rádia vždy.

Jak a proč vznikají internetová rádia

Internetová rádia jako taková začala vznikat spíše až později, dnes jsou ovšem podmínky pro vznik a provoz mnohem příznivější, už vzhledem k technologickým možnostem…

A kdy jste spustili vysílání

Někdy na jaře 1999

Považujete internetové rádio za fenomén?

Já myslím, že rádio jako fenomén bylo u nás naposledy takto vnímáno krátce po revoluci, když vznikla řada nových rádií a pro tehdejšího posluchače unaveného “socialistickou” šedí rozhlasového vysílání najednou přišlo zlaté rozhlasové období, období nadšeného poslouchání rozhlasu. Myslím, že toto období se už dnes, a to ani v internetovém světě, už opakovat nebude a je to asi škoda.

Jaký marketing a PR používáte?

No přeci limonádový…

Jak vidíte budoucnost internetových rádií?

Těžko říci, já jsem vždy spíše optimista, ale pochopitelně záleží na mnoha dalších okolnostech. Kupodivu pro mě je skoro největší překážkou rozvoje – přílišné množství a obrovská nabídka internetových stanic. Když na mě někde vypadne seznam několika stovek či tisíců stanic, tak aspoň já se v takovém množství nabídky zcela ztrácím…

Plánujete další vývoj rádia?

Vývoj plánujeme již od chvíle, když jsme přišli o terestrický kmitočet, požádali jsme Radu RRTV již několikrát o přidělení maleho terestrického kmitočtu, protože vysílání na FM kmitočtu znamená výrazné rozšíření možností financování a tím potažmo se otevřou i další možnosti rozvoje rádia.

Existují netradiční reklamní formáty v internetovém rádiu?

Netradiční je samo naše rádio. Myslím si, že zajímavý reklamní formát, který je možný vlastně vhodný jen pro internetová rádia, je spuštění krátkého úvodního spotu před spuštěním playeru rádia… Ale také se to nesmí přehánět, aby to neotrávilo posluchače.

Jak vidíte budoucnost internetového rádia a právě reklamy v něm?

Systematický prodej reklamy ve vysílání samostatného internetového rádia je zatím v podstatě velmi náročná, neřku-li téměř nereálná záležitost. Reklamní klienti nejsou prozatím na tento typ reklamy příliš navyklí. Doufejme, že se to brzy změní. 🙂 Provoz rádia proto financujeme i s využitím jiných zdrojů než jen z reklamy.
Tak jako se před několika málo lety by se zdála současná rychlost internetu a jeho dnešní cena jako téměř na úrovni science-fiction, stejně tak věřím, že další rychlý rozvoj technologií v této oblasti znásobí i možnosti poslechu internetových rádií a dají tak vzniknout i dalším reklamním možnostem a tím i rozšíření financování rádií. Věřme, že se i reklamní klienti naučí brzy inzerovat i v internetových rádiích a že i rozvoj v této oblasti nás čeká.

Děkuji panu Pýchovi za rozhovor.
Marcela Buchtová, marketing Play.cz