ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 6395 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Embassy: Život po odchodu od Farne

0 Redakce 14.9.2010

Přestože členové  skupiny Embassy o vlastním projektu uvažovali už v době, kdy se spolu setkali na konzervatoři, podařilo se jim ho realizovat teprve loni. Ještě na začátku roku 2009  byli kytarista Marcus Tran, baskytarista David Csenge a bubeník Lukáš Boho pevnými pilíři doprovodné skupiny zpěvačky Ewy Farne.Nebyli tam vůbec do počtu, Tran pro ni napsal i několik písniček. Nutkání postavit se na vlastní nohy ale bylo silnější, a tak odešli a založili Embassy.

Po několika měsících usilovného zdokonalování a nalézání správného hudebního materiálu se jim letos v červnu podařilo vydat debutové album Svévolná diplomacie a poté zvolna začít koncertovat. Byť mají na svém kontě zkušenosti z nejvyšší české komerční ligy (zažili si je po boku Farne), jako Embassy vyrazili od bodu nula, bez protekce či nějaké nadstandardní podpory.

Jsme zcela jistě rocková kapela, ale na druhou stranu máme kromě tvrdších věcí rádi i takové ty hezké stadiónové skladby a vážnější texty. Nejlepším příkladem jsou U2, to jsou naši miláčkové. V Embassy jsme chtěli dosáhnout poprockových písniček s tvrdším soundem,“ říká kytarista Tran.

Přestože kapela využívá  v textech češtinu, vyrostla na poslechu zahraničních skupin. Je ovlivněna zvukem již zmíněných U2, také Aerosmith, Bon Jovi, 30 Seconds To Mars, s nimiž se v květnu setkali při jejich koncertě v Praze, a dalšími. Jinými slovy soubory, které dokáží složit silné a funkční písničky. Z české scény jednoznačně preferují Kabát, z minulých let též Lucii.

Jsme přesvědčení, že jako česká kapela musíme přijít s něčím, co osloví vkus českého publika. Kdybychom se tvářili jako zahraniční parta, doma bychom neuspěli. Jde nám o to, aby to lidi bavilo a aby chodili na naše koncerty. Proto jsou pro nás strašně důležité i texty,“ vysvětluje Tran.

Vnímáme věci, které se dějí, vnímáme prostředí,vnímáme současný svět. Řada věcí nám není lhostejná. Mně osobně jako autorovi textů vadí hlavně války, napětí, korupce a nesmysly kolem toho. Týká se to celého světa, i České republiky. V textech ovšem nezapomínáme ani na lásku, ta k tomu všemu patří,“ říká Boho.

Embassy se dostali do posluchačského povědomí především svým prvním singlem Anděl. Jde o coververzi slavné skladby Karla Kryla a řada posluchačů i muzikantů jim má za zlé, že tuto skladbu vůbec zpracovali. Oni se hájí tím, že chtěli udělat písničku o totalitním režimu, ovšem nebyli schopni ji napsat tak, aby byla přesvědčivá, jelikož v době totalitní nežili.

Jestliže jsme chtěli takovou písničku myslet vážně, museli jsme sáhnout po nějaké cizí. Ztotožnit se s Andělem už bylo jednoduché, protože ho všichni hrají u táboráku a dělají to proto, že ho mají rádi,“ vysvětluje Tran.

Naše poselství je v tom přinášet lidem poctivou hudbu a poctivé texty o věcech, které se nás všech týkají,“ doplňuje Boho.

Podle Trana má současná  česká hudební scéna dobrý základ. Tvrdí,  že na ní jsou dobré kapely a dobří muzikanti. Jako problém vidí ale jejich netrpělivost. Podléhají prý často prvnímu neúspěchu, tlakům již rozjetého byznysu nebo prvním finančním krizím.

U nás nastal pravý opak. Když jsme přestali hrát s Ewou Farnou, nebyl náš příjem vůbec zajímavý a dokonce jsme se dostali do existenčních problémů. Přesto do toho jdeme naplno, protože věříme, že posluchače svou hudbou přesvědčíme,“ uzavírá Tran.

Během letošního roku by chtěli odehrát co nejvíce koncertů v klubech a docílit při nich toho, aby na ně stabilně chodily dvě tři stovky lidí. V následujícím roce by se rádi představili na velkých tuzemských festivalech a nebránili by se ani nějakému zajímavému turné.  


Jak vznikl název Embassy

Sestavu Embassy tvoří muzikanti, kteří mají rodinné kořeny v zahraničí. Všichni se sice narodili v Čechách, ale jejich předkové pocházeli z Francie, Maďarska nebo Asie. Embassy je pro ně místo, na kterém se všechny národnosti scházejí a spojují.

Embassy jsou:

Marcus Tran – zpěv, kytara

David Csenge – baskytara

Lukáš Boho – bicí  


JAROSLAV ŠPULÁK