ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 29153 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Gameplay 1: Rage, Rock of Ages a skladiště

0 Redakce 17.10.2011

…ve kterém další z řady post-apokalyptických hrdinů zaboří nos do rozplizlých textur, antropomorfní balvan sjedná pořádek na smetišti dějin a pomyslný skladník si postěžuje na hry odehrávající se ve skladištích

Update

Britská vědkyně baronka Greenfield prohlásila, že moderní technologie způsobují u dětí dočasnou demenci. Nejhorší jsou prý počítačové hry a sociální sítě.

Ukrajinské studio GSC, které stvořilo post-apokalyptickou sérii S.T.A.L.K.E.R., plánuje pro nový díl velmi tvrdou protipirátskou ochranu. S.T.A.L.K.E.R. 2 bude zřejmě vyžadovat neustálé přípojení k internetu, z něhož bude postupně stahovat jednotlivé zašifrované části hry.

Nová hudební hra Rocksmith od Ubisoftu nemůže zatím v Evropě vyjít. Stejně se totiž jmenuje i jedna anglická kapela, která podala stížnost evropskému úřadu pro ochranné známky.

Republikánský kandidát na prezidenta a americký pizzový baron Herman Cain se při vytváření svého volebního programu možná inspiroval hrou Sim City 4. Navrhuje stejnou 9% rovnou daň. Firma Maxis odmítá potenciální zodpovědnost za uvedení plánu do praxe.

RAGE

Roztříštěná pozornost

Výrobce: id Software
Vydavatel: Bethesda/CENEGA
Platforma: PC (testovaná), PS3, XBOX 360
Jazyk: anglicky, s českými titulky (PC)

Probuďte se do post-apokalyptické budoucnosti. Na Zemi spadl meteorit a lidé, co přežili, po vás budou pořád něco chtít – někoho zastřelit, něco přinést, někam dojet. Co s tím budete dělat?

Id Software proslul jako průkopník stříleček z pohledu vlastní osoby (FPS). Doom i Quake spustily revoluci a stanovily pravidla žánru. Novinka Rage ale zkouší i jiné prvky – automobilové závody, karetní a rytmické minihry, RPG prvky – a snaží se je zakomponovat do částečně otevřeného světa. To všechno ale na úkor příběhu a především střílení.

Od id Softwaru nikdo nečeká hluboké filozofické drama, ale Rage postrádá i jakékoli napětí. Děj se vypráví prostřednictvím jednotlivých úkolů a nutí vás nesmyslně pobíhat mezi hlavními postavami. Ze začátku to funguje – cítíte se volně, nikdo na vás nespěchá a můžete se jen tak projíždět buginou po krajině. Trvá to ale zbytečně dlouho. Pomůžete jedné osadě a další, pořád to samé dokola. Nepřátele se recyklují, jsou to buď banditi, mutanti nebo obrnění vojáci. Mění se pouze to, kolik kulek do nich musíte poslat. Jediného bosse potkáte nepochopitelně uprostřed hry. Ústřední konflikt nudných rebelů a ještě nudnějších tyranů zvaných Autorita je nedořešený a šablonovitý. Vaši motivaci se ho účastnit lze vysvětlit pouze neschopností říct „ne“ na jakýkoli úkol a přebytkem volného času. Samotný konec Rage přijde zničehonic po řadové misi a místo odměny dostanete nicneříkající půlminutové video.

Střílení v Rage se zapomnělo na půl cesty mezi rokem 1992 a 2011. Zdraví se časem doplňuje jako v moderních střílečkách, mise jsou až násilně lineární a koridorové a nepřátele se krčí za bednami. Zbraní můžete mít ale najednou, kolik chcete, nepřátelé mají nadlidskou výdrž a neskolí je ani několik přesných zásahů do hlavy. Oproti letošním konkurentům Bulletstormu a Crysis 2 působí přestřelky v Rage nezáživně – může za to i nevyzpytatelná resuscitační minihra, která vás může vrátit do hry. Obtížnost se odvíjí jen od toho, jaké náboje se rozhodnete používat a jestli si je v osadě nezapomenete nakoupit. Základní munice je silná asi jako diabolky do vzduchovky, ta speciální zas nedává nepřátelům žádnou šanci.

Jedinou opravdu zábavnou částí je ježdění, které si můžete zahrát i se třemi kamarády jako online multiplayer. V zásadě jde o povedenou variaci na Mario Kart, která nejvíc těží z nového enginu id Tech 5. Ten dokáže vytvořit krásné venkovní scenérie, ale v interiérech, v nichž se odehrává většina střílení, drhne a zblízka ukazuje rozplizlé textury.

Id Software se pokusil jít ve stopách Rockstaru, který stojí za multižánrovými hity GTA nebo Red Dead Redemption. Rage ale jako mix různých herních mechanik zklamal, každá část by si zasloužila víc pozornosti. Navíc se celá hra až příliš podobá Borderlands, které dokázaly téměř bezchybně spojit post-apokalyptickou krajinu, střílení, RPG i vozidla už v roce 2009.

6,1/10

ROCK OF AGES

Koulej se, balvane, kutálej

Výrobce: ACE Team
Vydavatel: Atlus
Platforma: PC (testovaná), XBOX 360, PS3 (plánovaná)
Jazyk: anglicky

Už jsem hrál za plastové vojáčky (Army Men) i za dřevěné loutky (Stacking). A teď jsem se převtělil do kusu šutru. V Rock Of Ages se coby těžkotonážní rolling stone valíte skrz překážkovou dráhu, dokud plnou silou nenarazíte do bran nepřátelova hradu; po cestě při tom sbíráte bonusy za smetení a zplacatění scenérie, budov i obyvatel. Potrhlou premisu doplňuje potrhlá grafika, která připomíná jak Monty Pythona a Svatý Grál, tak kuželkářskou snovou scénu z filmu Big Lebowski. Postupně budete drtit nepřátele v různých dějinných epochách – včetně rokoka (proč není víc rokokových her?!).

Ve druhé ze střídajících se fází hry pro změnu opevňujete svůj hrad proti balvanu nepřítele, což vyvolává všetečnou otázku, zda je hlavním hrdinou inteligentní balvan, jeho majitel Sysifos, nebo prostřednictvím tele-lito-patie oba dva najednou. Pochybuju ale, že tahle otázka chilské blouznivce z ACE Teamu (zodpovědné za mlátičku Zeno Clash) trápila. Rock of Ages je originální a je to legrace, i když místy je znát, že herní mechaniky by bylo třeba dopilovat – brzo totiž prokouknete, že rychlost je cennější než taktika. Ale i kdyby vás hra samotná dočasně omrzela, budete se těšit na další animovanou scénku z festivalu choromyslných krátkých filmů pro zhulené historiky.

7,5/10

Anti-alias

Skladníkovo blues

Můj život jsou krabice, palety a popojíždění s ještěrkou. Nuda – a večery nejsou lepší. A tak mi Jára v kantýně povídá, že mám zkusit hrát na počítači, že to je ohromná zábava a že v těch RPGčkách můžu být někdo jiný. Tak jsem se do nich pustil. Nejdřív Mass Effect 2. Pěkný, zvlášť ta Miranda, ale jakmile má dojít na nějakou akci, vždycky jsem se schovával za bednama v nějakým skladišti. Alpha Protocol – jasně, vždycky jsem chtěl být špión, ale tráví špióni většinu pracovní doby ve skladišti, stejně jako já? Tak to teda díky. Deus Ex: Human Revolution. Samý skvělý recenze, ale než lézt větracíma šachtama z jednoho skladiště do druhýho, to už je zábavnější jezdit s ještěrkou. Tak si koupím simulátor ještěrky (existuje!) a Járovi koupím Diner Dash.

Připravili: ŠVELCH BROS