ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 7264 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

The Walking Dead: Survival Instinct – Na schovávanou se zombíky

0 Honza Švelch 15.4.2013

Komiksový svět Walking Dead se stal žádanou licencí. Po úspěšném seriálu, vynikající adventuře (viz naše listopadová recenze) přichází i střílečka, ve které se opět budete prát s nemrtvou přesilou. Přes veškeré negativní ohlasy dokáže překvapit a potěšit otrlé a náročné hráče.

Daryl Dixon, vidlák s kuší (a jedna z hlavních postav seriálu), byl zrovna na lovu, když se z první ruky dozvěděl o zombie apokalypse. Poté, co dal ránu z milosti svému pokousanému otci, se vydává na post-apokalyptickou odyseu americkým venkovem. A zde vlastně příběh končí. Survival Instinct má sice vyprávět o začátcích suverénního zabijáka zombíků, místo sáhodlouhých konverzací ze seriálu ale budete trávit většinu času plížením se mezi apatickými chodícími mrtvolami.

Vývojáři z Terminal Reality hráči nejdou vstříc. Začátek je slabý a zmatený. Zastaralá grafika vás hned v první minutě uhodí do očí a vše napovídá tomu, že jde pouze o ždímání populární frančízy. Herní mechaniky jsou ale solidní a nevodí vás za ruku. Samotný boj se zombíky je upracovaný, ale v tom dobrém slova smyslu. Nábojů je málo, zbraně na blízko na nemrtvé příliš neplatí. Daryl tak svoje drsňáctví musí projevit v taktice. Osamocené nepřátele si vychutnáte, menší skupinky vás ale donutí plížit se nebo zběsile utíkat. Zombíků se nikdy nemůžete úplně zbavit, vždy se přibelhají další, musíte proto skloubit zabíjení s promyšleným postupem krajinou.

Kromě boje z perspektivy první osoby budete muset volit trasu mezi jednotlivými lokacemi. Po cestě se vám může porouchat auto, potkáte kolegy přeživší nebo budete muset odstranit zátaras na silnici. Survival Instinct tak připomíná stará dobrá RPG jako první dva díly Falloutu nebo německou sérii Realms of Arkania. Budete také moci posbírat spolucestující a dávat jim úkoly.

Skvělé nápady ale kazí nekonzistentní přístup vývojářů. Survival Instinct chce být zlý jako Dark Souls, ale na poslední chvíli si to vždy rozmyslí. Hordy zombíků znamenají jasnou smrt, dokud vás ale jeden z nich nezačne objímat. V tu chvíli se všichni zastaví a po jednom se vás snaží ukousat k smrti – jejich objetí je ale v praxi neškodné a minihra bodání do hlavy triviální. Na přesun mezi lokacemi potřebujete benzín. Správně byste ho měli sbírat během hlavních příběhových misí, to se ale vůbec nevyplatí. Pokud vám na cestě dojde, hra vás pošle do malinké mapy, kde je na každém rohu paliva mnohokrát více. Survival Instinct lze lehce obelstít i v mnoha dalších případech.

I tak si ale můžete s Darylem užít legraci. Jeho ikonická kuš je zbraň přímo stvořená pro boj s nemrtvými. Šípy nehlučí, nelákají k vám proto hordy zombíků. Navíc je můžete vytahovat i ze stále aktivních nemrtvých, pokud minete mozek. V Survival Instinct máte pocit, že opravdu hrajete a napínavé situace vznikají emergentně z interakce mezi vámi a pravidly hry. Předem naskriptovaných scén je ve hře minimum.

Survival Instinct by si zasloužil rok navíc ve vývoji. I přes svou nuznou grafiku se na PS3 místy trhá, příběh se rozpadá a většina úkolů spočívá v přebíhání mezi bodem A a B. V kontextu současných uniformních vysokorozpočtových her ale působí jako návrat do dob, kdy spektákl byl až na druhém místě za herními mechanikami.

THE WALKING DEAD: SURVIVAL INSTINCT
Výrobce: Terminal Reality
Vydavatel: Activision/ABC Data
Platforma: PS3 (testovaná), PC, Wii U, Xbox 360
Jazyk: anglicky
6,1/10
Honza Švelch