ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 26920 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Call of Duty: Ghosts – Prohraná válka

0 Honza Švelch 18.11.2013

USA jsou vojenská velmoc. V alternativním vesmíru Call of Duty: Ghosts ale svoje postavení ztratily a musejí se uchýlit ke guerillové taktice. Nové rozložení sil ale pouze zakrývá bezradnost vývojářů z Infinity Ward.

Série Call of Duty bývá zatracována jako nejhorší příklad herního konzumu, který cílí na co nejširší publikum a recykluje zastaralé postupy. Loňský díl Call of Duty: Black Ops 2 ale ukázal, že i na půdorysu konzervativní střílečky může vzniknout moderní hra s odvážnými nelineárními prvky (viz naše recenze). Novinka Ghosts bohužel postrádá ambice a sází na jistotu ve stylu Modern Warfare. Oproti nedávno završené trilogii (viz naše recenze) ji chybí silný příběh a opravdu spektakulární scény.

Vývojáři přitom zkoušejí vše možné, aby hráče zaujali, – vesmír, potápění i vojenského psa. Samotný děj působí jako zástěrka pro zajímavé přestřelky, Ghosts i přesto v první polovině šestihodinové kampaně tápají. Všudypřítomná zelenohnědá postapokalypsa nepatří mezi úchvatné scenérie. Zbytek hry už je pestřejší – od slaňování mrakodrapů přes ropnou plošinu na ledu po jedoucí vlak na poušti.

Aby příběh vtáhl hráče do dění a donutil ho cítit sympatie k hlavním postavám, používá laciné triky. Zatímco v Black Ops 2 vztah otec – syn zapadal do složité, ale kompaktní narativní linie, v Ghosts má za úkol vytvořit pouto bez scenáristické námahy. Pes Riley figuroval na většině propagačních materiálů, ze hry se však vytratí po pár misích. Možnosti volby a větvení příběhů zde chybějí. Závěr bezostyšně připravuje půdu pro další díl.

Střílení také udělalo krok vzad oproti Black Ops 2. Mise jsou striktně lineární a stojí a padají s naskriptovanými scénami. Nudit se sice nebudete, ale bez mnoha miniher, potápění a pohybu ve vesmíru by Ghosts nefungovaly. Budete si připadat jako na minimálně interaktivní střelnici.

Útěchu z pokažené kampaně nehledejte v kompetitivním multiplayeru. Mapy sice působí rozlehleji a členitěji, vše ostatní se ale proti Black Ops 2 pohoršilo. Menu jsou nepřehledná a zahlcená malými ikonkami, systém povolání a vycvičování vychází z loňského modelu, ale zbytečně ho komplikuje. Zbraně znějí jako stříkací pistole a v kombinaci s křehkými vojáky, kteří vydrží jen pár zásahů, vytvářejí sice frenetický, ale sterilní multiplayer.

Call of Duty nikdy neusilovaly o komplexní hru pro více hráčů plnou vozidel jako Battlefield (viz naše recenze), jejich arkádové pojetí přitahovalo rychlostí a přístupností. Ghosts bohužel postrádají váhu a rachot přestřelek. Menší výdrž vojáků ještě více nahrává tzv. camperům, jenž vyčkávají na jednom místě na aktivnější protivníky. Pokud vběhnete camperovi do rány, nemáte šanci bránit se.

Jediným světlým bodem nového dílu je kooperativní mód pro čtyři hráče Extinction, který navazuje na Zombies z Black Ops 2. Místo nemrtvých však budete zabíjet mimozemské příšery. Vývojáři jdou tentokrát vstříc novým hráčům a pozvolna stupňují obtížnost. Extinction má katastrofický nádech a atmosférou se přibližuje tomu, jak by mohl vypadat strategický XCOM jako střílečka z pohledu první osoby. Bohužel tomuto módu chybí větší nabídka map, takže budete muset opakovat pořád tu samou dokola.

Ghosts zklamaly. Oproti kvalitním Black Ops 2 působí jako narychlo spíchnutá záplata, která má překrýt nevděčné období střídání dvou generací konzolí. Jeden povedený mód nemůže zachránit jinak podprůměrnou střílečku.

CALL OF DUTY: GHOSTS
Výrobce: Infinity Ward, Raven Software, Neversoft
Vydavatel: Activision/ABC Data
Platforma: PS3 (testovaná), PC, Xbox 360, Wii U, PS4, Xbox One
Jazyk: anglicky
5,3/10
Honza Švelch
Tagy: