ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 28183 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Billy Barman: Slovenští dramaturgové jsou konzervativní

0 jsk 12.3.2014

Modrý jazyk, tak se jmenuje druhé album slovenské skupiny Billy Barman. Aktuálně vyrazila na slovenské turné a chystá se i do České republiky. Na otázky odpověděl zpěvák a kytarista Juraj Podmanický.

Billy Barman měli na první desku Noční jazdci velmi dobrou odezvu, a to i v České republice. Proč museli vaši fanoušci čekat na druhou tři roky?

Důvodů je několik. V první řadě jsme neuvěřitelně líná kapela. Každý z nás má také spoustu hudebních i jiných aktivit. Bubeník hraje asi ve třech skupinách a já pořádám Grape Festival, kterému věnuji spoustu času. Někteří z nás mají rodiny a děti. Také nám dlouho trvalo, než jsme nový materiál připravili. Naučili jsme se totiž vyhazovat písničky, které se nám stoprocentně nezamlouvají, takže to jde pomaleji.

Vnímáte svou hudbu jako pop?

Všude jinde ve světě by to pop byl. Na Slovensku je to vnímané jako hluboká alternativa.

Jakým směrem od klasických písniček byste se rádi vydali?

Budu mluvit za sebe. Rád bych nejdříve popsal co nejvíc papírů se smysluplnými texty, které by měly rým a rytmus. Nechtěl bych řešit sloky a refrény, spíš by to byla jakási poezie v hudebním textu. Potom bych je zpíval nebo recitoval hlubokým hlasem a k tomu by hrála jen nějaká elektronická smyčka. Postavené by to bylo na textu.

Je to budoucnost skupiny Billy Barman?

Přiznám se, že mě už moc nebaví jít při skládání po refrénu a sloce. Spíš je to ale vize nějakého bočního projektu. Kdyby se to stalo v kapele Billy Barman, muselo by se nám povést napsat čtyři singly. Teprve k nim bychom si mohli dovolit přidat deset písniček tak, jak jsem je popsal.

Jak se vaší kapele daří na Slovensku?

Od první desky to má stoupající tendenci. Bojím se ale, aby naše druhé album a zájem o kapelu s ním spojený nebyl strop, kterého je možné na Slovensku v alternativním popu dosáhnout. Věřím, že to tak není a že si nás konečně všimnou i slovenská komerční rádia. Bohužel to záleží na nich, ne na nás.

Napsali jste už hit, kterého se podle vás mohla rádia chytit?

Subjektivně si myslím, že už na první desce byly tak dvě písničky, které měly být pro komerční rádia zajímavé. Slovenští dramaturgové jsou ale konzervativní. Nehledají nové kapely. Možná se bojí toho, že jejich tip nevyjde a přijdou o místo. Respektuju také, že o tom, co se bude hrát, rozhodují majitelé soukromých stanic, ne kapely.

Zajímá vás české publikum?

Samozřejmě, proto spolu ostatně také sedíme. Začali jsme spolupracovat s firmou Championship, která nám chce pomoci. Bude se snažit dostat nás v létě na nějaké festivaly a mělo by to prozatím skončit podzimním klubovým turné.