ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 26859 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

DAKAR 2009: Konec dobrý…

0 Redakce 19.1.2009

Buenos Aires, 18. ledna 2009

Jsem moc rád, že náš tým MS – Rallytruck dojel včera v kompletním složení v pořádku do cíle letošní Rally Dakar 2009, odkud jsme 3. ledna odstartovali, do Buenos Aires.  Nikdo neutrpěl žádné zranění a všichni jsou zdrávi a v pohodě. Dovolte mi krátké zhodnocení celého průběhu závodu tak, jak jsem ho prožíval za volantem závodního kamionu.

Od začátku závodu se posádka našeho závodního kamionu Liaz s číslem 520 probojovala na skvělé šesté místo v celkovém pořadí kamiónů. Od soupeřů před námi nás dělila jen malá ztráta. Na páté místo asi 10 minut a na prvního hodina a půl. Další v pořadí  na nás ztrácel celých pět hodin! Štěstí nás opustilo v 8. etapě (Valparaiso – La Serena), kdy se před startem do měřeného speciálu zadřelo ložisko na zadní nápravě. Do startu jsme ještě stihli odpojit kardanový hřídel. Celou tuto etapu jel náš truck pouze na přední nápravu, přesto došlo jen k malé časové ztrátě. Po dojetí do bivaku se celý tým zapojil do opravy. Bohužel chyběla ložiska a v noci se nedala nikde sehnat. Auto bylo provizorně zprovozněno tak, aby další etapu mohlo jet alespoň na zadní nápravu s tím, že přední se připojí pouze na kritických místech tam, kde je pohon čtyř kol nezbytný. S vypětím sil se nám podařilo 9. etapu (La Serena – Copiapo) úspěšně absolvovat.  Ale největší smůla na nás teprve čekala v 10. etapě v poušti Atacama (Copiapo – Copiapo). V první třetině jsme se doslova prodrali přes 12 kamiónů. Ale v postupu nás zastavila prasklá trubka vzduchu. Poté následovala smršť dalších problémů. Po defektu prasklé pneumatiky ve skalních serpentinách sjelo auto do hluboké kamenité rokle. Ale při vší té smůle bez úhony tento nedobrovolný „výlet“ přežilo! Po výměně pneumatiky ve skalní rozsedlině jsme pokračovali, abychom do konce etapy mohli opravovat ještě další dva defekty a dva kilometry před cílem navíc přidřený reduktor přední nápravy. Nastalo další opravování… Ovšem bez náhradních dílů nelze dělat zázraky. Z kamionu tedy byla najednou „bugina“ pouze s náhonem na zadní nápravu. Přesto jsme to nevzdali a bojovali dál a v celkovém pořadí se nám stále dařilo držet sedmou příčku. Ale ve 12. etapě (Fiambala – La Rioja, maratónská bez asistence) byl natolik těžký terén, že takto mimořádně veliké duny s jemným pískem se jen s pohonem zadní nápravy prostě nedaly projet. Odstoupili jsme tedy z celkově sedmého místa v kategorii kamiónů.

V tuto chvíli chystáme auta na nalodění. Všechny naše vozy přežily bez vážnějších škod, dokonce i ostrý „závoďák“ je po umytí jak nachystán na další závody a pořád krasavec….

Rád bych teď z celého srdce poděkoval všem našim partnerům, sponzorům a spolupracovníkům za pomoc při přípravě a realizaci tohoto projektu. Posádkám našeho doprovodného vozu a novinářského vozu bych rád poděkoval za skvělou práci. Mechanikům navíc za neskutečnou obětavost, se kterou v nocích beze spánku pracovali na minimálně stejné úrovni, jako mnohem početnější tovární týmy. Velmi děkuji také za podporu  našich rodin, přátel a fanoušků. Jen díky Vám všem jsme mohli takto obstát ve světové konkurenci na nejtěžší rallye světa. Těšíme se naviděnou u nás doma!

Marek Spáčil, majitel týmu MS-Rallytruck