ahead – 1220×100, 1200×100, 320×50
ahead – merici 1220×200

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 15900 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Fast & Furious: Showdown – Jízda do pekel

0 Honza Švelch 4.8.2013

Zatímco Vin Diesel a jeho parta se vezou na úspěšné vlně a natáčejí další pokračování série Rychle a zběsile, stejnojmenná licencovaná závodní hra připomíná řidičovu noční můru.

Vývojáři z Firebrand Games dříve předělávali zavedené automobilové frančízy na přenosné konzole. Trackmania a Grid na Nintendo DS zachycovaly ducha jejich plnokrevných kolegů, i když postrádaly komplexnost a vizuální propracovanost vysokorozpočtových titulů na domácí herní systémy. I o to vás více překvapí absence jakéhokoliv nápadu ve Fast & Furious: Showdown.

Odpudivou grafiku a trapné filmové sekvence lze odpustit, hra se totiž prodává za mírně sníženou cenu, směšný model řízení a nesmyslný design misí ale pohřbívají veškeré zbylé naděje. Místo za volantem si budete připadat, jak když na asfaltu bruslíte. Více než polovina misí jsou navíc převlečené přestřelky z jedoucích aut. Hlavním tahákem zřejmě měl být kooperativní mód – bizarní obtížnost, která kolísá mezi směšnou a nepochopitelnou, ale často prakticky vyžaduje „předvídavost“ počítačového parťáka, jenž střílí s nadlidskou přesností a vyhýbá se vozům, které se teprve objeví zpoza rohu.

Příběh v sobě koncentruje všechna negativa, která může prequel k šestému dílu obsahovat. Episodická struktura poskakuje po vedlejších postavách a vypráví o zanedbatelných akcích pouze pro dva řidiče. Nečekejte, že se dozvíte něco zajímavého ze života vašich oblíbených hrdinů. Někteří herci se ani neobtěžovali namluvit pár svých linek, plesnivý střih zvuku ale zabíjí výkon i těch, kteří se vývoje hry zúčastnili. Showdown navíc narušuje ducha série a příliš se vyžívá v přestřelkách, žádné elegantní honičky se nekonají.

Pokud překousnete všechny chyby a příšerný počet snímků za vteřinu (alespoň v testované verzi pro PS3), zůstane vám nepřátelská hra, jejíž designéři vám komplikují už tak hroznou situaci nejasnými zadáními jednotlivých závodů. Nezbývá než zaujmout útočný postoj a hru pokořit.

V kontextu současné herní produkce působí Showdown jako zjevení, které úmyslně ignoruje uživatele. Pocit výhry nad zpropadenou hrou sice některé hráče uspokojí, vyžaduje ale opravdovou trpělivost. Kdo by se ale za své vlastní peníze ve svém volném čase chtěl trápit?

FAST & FURIOUS: SHOWDOWN
Výrobce: Firebrand Games
Vydavatel: Activision/ABC Data
Platforma: PS3 (testovaná), PC, Xbox 360, Wii U, Nintendo 3DS
Jazyk: anglicky
1,3/10
Honza Švelch
Tagged with: ,

Komentáře