ahead – 1220×100, 1200×100, 320×50
ahead – merici 1220×200

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 16072 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Diablo III na konzole: Konečně to správné peklo

0 Honza Švelch 21.9.2013

Rok a čtyři měsíce trvalo, než Blizzard opravil designové nedostatky Diabla III. Majitelé konzolí PS3 a Xbox 360 si teď konečně mohou užít legendu akčních RPG, a to ještě v lepší verzi než jejich kolegové na PC.

V květnu 2012 jsme PC verzi Diabla III chválili, zároveň jsme však upozorňovali na potíže spojené s požadavkem na neustálé připojení k serverům Blizzardu (viz naše recenze). Předělávka na domácí konzole nejenže nevyžaduje být stále online, zároveň vám dovoluje hrát až ve čtyřech na jednom stroji. Diskutabilní aukční domy byly zrušeny (na PC skončí 18. března 2014) a systém pokladů (lootování) je nyní štědřejší a více reaguje na to, za kterou postavu právě hrajete, a podle toho vám dává vybavení.

Systém povolání a schopností funguje velmi dobře i na konzolích. Blizzard nic zbytečně nezjednodušoval, navíc přidal schopnost úskoku, která se ale bohužel řídí netransparentními pravidly a u lovce démonů (demon hunter) se duplikuje s jeho vlastními aktivními skilly. Konzolové ovládání jinak působí velmi přirozeně a skvěle se hodí k povoláním bojujícím zblízka (barbar a mnich). U zbylých postav ale vznikají potíže, zejména když chcete v chumlu zacílit jednu konkrétní potvoru. Systém zaměřování se totiž často přepíná na nejbližšího nepřítele, přestože někdo nebezpečnější, na koho jste i předtím stříleli, stojí hned za ním.

Konzolové Diablo III se ještě více soustředí na akční souboj: z démonů a spol. padá méně předmětů, o to jsou však silnější. Nemusíte tak tolik času trávit v inventáři. Vývojáři se jej navíc pokusili zrychlit systémem okamžitého porovnávání vybavení, který je ale v důsledku naprosto zbytečný, protože identifikuje pouze tři základní aspekty. Zásadní hledisko bonusu k primární vlastnosti hrdiny v něm ani není zohledněno.

Blizzard částečně zareagoval i na kritiku pomalu se zvyšující obtížnosti. Sled čtyř módů Normal, Nightmare, Hell a Inferno byl zachován, navíc k němu přibyla druhá vrstva obtížnosti, jež částečně kopíruje tzv. Monster Power z PC (Patch 1.0.5). Podle našich zkušeností však první tři stupně Easy, Normal a Hard sice mění sílu a výdrž nepřátel, ale odměny zůstávají stejné. Až vyšší obtížnosti Master I až Master V upravují i zkušenosti a kvalitu pokladů a fungují jako skutečný ekvivalent Monster Power.

Diablo III na konzole je vylepšený model již kvalitní hry. Pořád je to ta samá mírně slaboduchá rubačka, která vás k obrazovce připoutá, dokud neuděláte ještě ten „jeden poslední level“. Navíc se zbavila překážek, které brzdily PC verzi, a přidala lokální multiplayer pro čtyři hráče. Pokud jste se do pekla nevydali loni v květnu, je na čase se tam podívat.

DIABLO III (verze na konzole)
Výrobce: Blizzard Entertainment
Vydavatel: Blizzard Entertainment/ABC Data
Platforma: PS3 (testovaná), Xbox 360, PC (viz naše recenze)
Jazyk: anglicky
9,1/10
Honza Švelch

Komentáře