ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 5239 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Zeptali jsme se pana Klesy z Rádia 4U

0 Redakce 29.1.2008

Rozhovor s Davidem Klesou z Rádia 4U, které hraje největší hity z devadesátých let.

Jak se zrodil nápad internetového rádia? Kdo Vás inspiroval?

Nápad na realizaci internetového rádia se zrodil v mé hlavě již někdy v roce 2005. Já sám od roku 1999 působím v terestrických stanicích, dalo by se říct, že jsem sám sobě chtěl dokázat, že dovedu postavit kvalitní rádio. Jestli se to povedlo, je na posouzení posluchačů. Co se týká inspirace, nedá se říct, že by mě inspirovalo nějaké jiné internetové rádio. Spíš tehdejší „díra na trhu“. Nikdo se nevěnoval muzice z devadesátých let.

Kdy jste poprvé začali oficiálně vysílat?

Po zhruba měsíčním zkušebním vysílání se Rádio 4U oficiálně ozvalo 1. května 2006.

Bylo to právě nejlepší období vysílání rádia?

Bylo to krásné období plné příprav a očekávání. V předvečer zahájení ostrého vysílání jsem dokonce tolik pracoval, že jsem ráno zaspal start rádia.

Považujete internetové rádio za fenomén?

Je to fenomén, který se bude dále rozvíjet. Myslím, že není daleko doba, kdy lidé budou moct internetová rádia ladit například i ve svých autech.

Jakou máte současnou poslechovost?

Rádio 4U si alespoň jednou v týdnu naladí více než 15 000 posluchačů.

Jaké marketingové a PR nástroje používáte k osvětě a růstu posluchačů?

Vzhledem k tomu, že naše finanční možnosti jsou značně omezené, volíme formu barterových reklamních kampaní. Oslovujeme různé internetové portály a po dohodě si pak pomáháme navzájem. Dnes už se čím dál častěji děje to, že jsme oslovováni i my s nabídkami různých spoluprací. Se společníky připravujeme také další formy proma. Např. letákové kampaně, ale chceme také vyrazit po českých diskotékách a clubech.

Jak vidíte budoucnost internetových rádií?

Internetová rádia v současné době rostou jako houby po dešti. Myslím, že to nebude dlouho trvat a jejich počet se začne přirozeně redukovat. Co se týká posluchačů, v této oblasti budou zcela jistě další nárůsty u všech internetových rádií.

Kdo je pro Vás největší konkurence?

Jako největší konkurenci vidím City Devadesátku, stojí za ní silný partner, který to rádio dokáže účinně propagovat.

Plánujete další vývoj Vašeho rádia?

Rádio je médium, které se vyvíjí neustále. Chceme nadále zdokonalovat technické vybavení rádia. Letos také proběhnou další programové změny. Tou nejnovější, která již proběhla je úprava hudebního playlistu. Na přání našich posluchačů hrajeme více Eurodance. V letošním roce bychom rádi spustili minimálně jedno další rádio

Jaká je Vaše cilová skupina posluchačů a jak s nimi spolupracujete?

Cílová skupina posluchačů je 25+. S posluchači spolupracujeme velice intenzivně. Každé změně ve vysílání předchází rozsáhlý průzkum právě mezi posluchači. Ve vysílání máme také kontaktní pořady, které posluchači mohou přímo ovlivňovat.

Máte vytvořený obchodní tým, kdo a jak financuje celý provoz rádia?

O obchod se stará partner Rádia 4U, společnost IJC s. r. o. a internetový poskytovatel Metronet. Tato společnost také financuje provoz Rádia 4U. Nemalou částku na provoz rádia přispívá také čerpací stanice Pap Oil.

Rozhovor 29.1.2008
Děkuji za rozhovor
Marcela Buchtová, play.cz

Poslouchejte Radio 4U online