ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 5899 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Rozhovor o Dance radiu

0 Redakce 31.1.2008

Rozhovor s Lumírem Skokanem o Dance radiu pro PLAY.CZ

Tento rozhovor je dalším z řady rozhovorů s lidmi z rádií, které vám budeme postupně přinášet.

Vysíláte na internetu přes play.cz, tak nám řekněte jak se vlastně zrodil nápad internetového rádia?

Nápad založit internetové taneční rádio vznikl v roce 2004. Popud vznikl na základě, kdy nejen já ale i spousta lidí v okolí sledovali neutěšený stav terestrického vysílání, kde se taneční hudba začala pomalu ale jistě z éteru vytrácet, prostě všichni velcí provozovatelé terestrických rádií ji začali ignorovat. V té době jsem ani nepotřeboval inspiraci – prostě to vyplynulo ze situace na našem trhu. Jelikož vysílání v éteru bylo a je pro nové projekty nedostupné a plně obsazené, nezbylo nám než prorazit v internetu, který se neustále vyvíjí kupředu.

A kdy jste spustili vysílání?

Oficiálně jsme začali vysílat 1.7.2005. Před samotným spuštěním rádia předcházela cca roční příprava od samotného nápadu přes veškeré přípravy od programu – jak by mělo vypadat samotné vysílání – přes hudební skladbu až po technické zázemí. Jako hlavní bod chodu celého radia bylo najít sponzora, který by ze začátku celý chod rádia financoval a tím celý nápad uved.

Bylo to právě Vaše nejlepší období?

Z mého hlediska mohu toto období zhodnotit jako velmi tvůrčí a plné očekávání, zda se mé předpoklady splní či ne. Každým dnem jsme sledovali statistiku nárůstu posluchačů a již po prvním týdnu jsme se těšili z první tisícovky denní poslechovosti.

Považujete internetové rádio za fenomén?

Nejen internetové rádio ale internet jako takový považuji fenomén. V současné době se stává dostupný takřka každému a v jakémkoliv regionu. Ceny za připojení klesají a rychlosti se zvyšují. Podle různých statistik je tento fenomén využíván čím dál více, nejen naše, ale většina rádií je právě poslouchána prostřednictvím internetu (posluchač si tak může vybrat z nepřeberného množství stanic a žánrů) a internetové rádio je důkazem toho, že posluchač není omezen teritoriem vysílání rádia a naladí si jej odkudkoli nejen z naší malé republiky ale z celého světa.

Jakou máte současnou poslechovost?

Jak jsem již uvedl, na začátku našeho vysílání jsme se těšili z první tisícovky posluchačů za den. V dnešní době dostáváme nezávislé ucelené výsledky denního měření, které jsou zpracovány opravdu důkladně. Nejedná se o žádný telefonický průzkum u několika stovek respondentů, ale o konkrétní data (výhoda internetu), která zaznamenají každého posluchače podle jeho IP adresy a počtu spuštění všech našich streamů vysílání. Máme tedy přesný přehled nejen o unikátním počtu posluchačů, ale i přesné lokality poslechovosti. Z těchto datových výstupů tak dneska můžeme konstatovat, že si naše vysílání denně naladí okolo 40.000 posluchačů . Výstupy z vysílání IPTV O2 a UPC prozatím nemáme, tady můžeme jen odhadovat, ale podle informací může být toto číslo taky velmi zajímavé.

Jaký marketing a PR používáte?

Co se týče marketingu našeho rádia. Od vzniku rádia jsme zatím nepoužili žádnou velkou reklamní kampaň. Jako jediná mě napadá brandbuildingová kampaň, která probíhá na plochách vozů SpeedCars Taxi, což je skvělý zásah na naší cílovou skupinu. Spolupracujeme taktéž s mnoha internetovými portály, které jsme oslovili ke spolupráci a nebo oni nás a nemalou mírou nám pomáhají právě samotní posluchači umístěním odkazů na naše rádio na svých stránkách či blocích. Z pohledu PR pak probíhají dlouhodobé kampaně zacílené na media relations. Nahodilé výtisky či publikované články v renomovaných médiích nám zajišťují nejen povědomí o značce Dance radio, ale také motivují respondenty k zapnutí vysílání.

Jak vidíte budoucnost internetových rádií?

Jsem optimista a podle mne ten zásadní boom internetových rádií teprve přijde. V současné době poslech rádia je stále ještě omezen závislostí na pevném připojení, dle mého přijde velký zvrat v době, kdy bude internet volně dostupný ve vzduchu, jelikož posluchač bude moci naladit jakékoli rádio v dobré kvalitě, třeba na mobilním telefonu zmáčknutím jednoho tlačítka či předvolby bez toho, aby platil vysokou cenu za přenos dat.

Máte nějakou konkurenci?

Jelikož v České republice nevysílá rádio přes internet obdobného zaměření jako je to naše
a terestrická rádia se vyprofilovala svým směrem, dovolím si tvrdit, že v současné době není medium se stejným hudebním profilem a zaměřením jako je to naše.

Plánujete další vývoj Dance rádia?

Jako každé medium tak i my se snažíme zkvalitňovat vysílání a jít stále kupředu. Postupně se snažíme zdokonalovat nejen samotné vysílání, z pohledu profesionality moderátorů, ale i samotných programů. Před nedávnem začali na našem rádiu vysílat přední DJ naší republiky DJ Lucca a Michael Burian v pravidelném pondělním živém pořadu. Již několik měsíců exkluzivně vysíláme pravidelnou show momentální světové DJské jedničky Armina Van Buurena – ASOT a pracujeme na zařazení do vysílání dalšího světového pořadu.

Co se týká technologie vysílání, prozatím se nebudu zmiňovat konkrétně, společně s naším obchodním partnerem máme pro letošní rok připravenou jednu českou technologickou novinku. Českou proto, že ve světě již nějaký ten pátek funguje a zaznamenává velkou expanzi. Myslím si, že toto potěší všechny posluchače a to nejen našeho rádia a bude to velkým zvratem v mediálním odvětví.

Jaká je cílová skupina posluchačů a jak s nimi spolupracujete?

Posluchač našeho rádia je velmi tvůrčí, vnímavý a hlavně interaktivní. Ve většině případů se nejedná o posluchače který nás má zapnuté jako “podkres” k nějaké své činnosti, ale snaží se zapojit do dění rádia. Během dne se mu nabízí hned několik možností a to ve formě písniček na přání a nebo zapojením do nějakých soutěží ať už o CD, DVD nebo o volné vstupy na některé z akcí pořádané našimi partnery. V neposlední řadě posluchač ovlivňuje i staniční hitparádu a její obsah. Zařadit naše posluchače do nějakých tabulek od-do je velmi těžké, prostě každý si v našem vysílání najde to své. Zařadíme-li naše posluchače do nějakých věkových skupin je to převážně (cca 80%) někde mezi 17 až 35 lety, ačkoli z ohlasů posluchačů víme, že některé námi nabízené pořady ladí posluchači i mladší (cca 10%) 35-50 let. O této skutečnosti jsme se mohli přesvědčit i na akcích našeho rádia, kterých se tito posluchači v hojné míře zúčastnili (např.pravidelné prázdninové plavby tanečního parníku na Vltavě).

Máte vytvořený obchodní tým, kdo a jak financuje celý provoz rádia?

Ve většině případů, každý projekt, než začne být soběstačný, je dotován. Rozjezd a ekonomický chod rádia je financován společností Czech Computer s.r.o. , která byla právě hned od počátku tím životabudičem a díky níž se celý tento projekt rozvíjel do současné podoby. Ačkoliv obchodní tým máme v omezeném měřítku v současné době se nám podařilo podepsat smlouvu o obchodním zastoupení s mediální agenturou, která nás bude v oblasti reklamy zastupovat.

Děkuji Vám za rozhovor.

Marcela Buchtová
Marketing LIVE.CZ a.s.
www.play.cz

Poslouchejte Dance Radio online