ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 10592 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Rádio SÁZAVA žije svůj vlastní život

0 Redakce 11.2.2008

Rozhovor s Miroslavem Pýchou.

Tento rozhovor je dalším z řady rozhovorů s lidmi z rádií, které vám budeme postupně přinášet.

Vysíláte na internetu přes play.cz, řekněte našim návštěvníkům jak se zrodil nápad internetového rádia?

Rádio SÁZAVA je původní projekt vysílání středočeského rádia. Okolo rádia se
však vede již 5 let spor. Naše společnost, která vyhrála celou serii sporů v
této kauze, předkládá k rozhodnutí Rady stále stejný, úspěšný projekt rádia.
Je tomu dnes již 5 let, co rádio nevysílá na FM kmitočtu a výstup v podobě
terestrické licence není stále uzavřen. Právě z důvodů naší připravenosti k
vysílání a v podstatě prezentace svého projektu, spustila naše společnost na
podzim roku 2005 na internetu na stránkách www.radiosazava.cz zkušební,
prezentační vysílání rádia SÁZAVA. Nakonec se toto vysílání stabilizovalo a
dnes je to již 2,5 roku, co najdete rádio SÁZAVA na internetu a jeho
vysílání si naladí celkem slušný počet posluchačů. I ohlasy na jeho program
jsou více než pozitivní.

Proč vznikají internetová rádia

Vznik rádia SÁZAVA je v podstatě kuriózní tím, že mělo jít původně o
prezentaci projektu, v očekávání brzkého zahájení klasického vysílání na FM
kmitočtu. Avšak z důvodu nesmírně dlouhého správního procesu, nakonec rádio
SÁZAVA vysílá a žije svůj vlastní život. V podstatě je však rádio s tále v
pozici očekávání a připravenosti zahájit své plnohodnotné vysílání i na
terestrickém kmitočtu 89,3FM.

A kdy jste spustili vysílání

Přesné datum si nepamatuji, ale bylo to někdy v srpnu 2005.

Považujete internetové rádio za fenomén?

Věřme, že se internetová rádia dostanou díky rozvoji technologií brzy do
pozice, kdy je bude možné poslouchat např. i přes mobilní telefony a rozdíl
v možnostech poslechu mezi klasickým a internetovým rádiem se tak zmenší.
Fenoménem dnešní doby je asi internet, rádio na internetu je spíš tedy asi
jakási parciální část tohoto fenoménu… 🙂

Jaký marketing používáte?

Okolo rádia SÁZAVA se toho již řeklo a napsalo tolik, že dnes stačí jen říct
jméno rádia, vydat drobnou tiskovou zprávu – a ohlas je zaručen 🙂
Možná i proto se nám daří, že zájem o naše rádio projevuje i řada zajímavých
osobností – např. minulý týden byl ve studiu Rádia SÁZAVA Michael Kocáb.
Rozhovor s ním si můžete poslechnout ve vysílání rádia i individuálně v
sekci podcastingu.

Jak vidíte budoucnost internetových rádií?

Budousnost rádia SÁZAVA vidíme spíše v pozici středočeské regionální
rozhlasové stanice, pochopitelně s důrazem i na internet. Co se týče
ostatních rádií – pokud se budou vyvíjet příznivě technologické možnosti i
legislativní rámec, který nebude do budoucnosti svazovat tento sektor
vysílání žádnými zásadními komplikacemi, tak spíše pozitivně.

Plánujete další vývoj rádia?

Rádio SÁZAVA je připraveno již řadu let zahájit klasické vysílání, svojí
připravenost dokládáme Radě nejrůznějšími dokumenty, avšak v podobě reálného
vysílání přes play.cz svojí připravenost demonstrujeme i fakticky,
hmatatelně. V okažiku, kdy získá rádio SÁZAVA zpět oprávnění k vysílání v
podobě licence, je další cesta k vývoji rádia otevřena.

Jaká je cílová skupina posluchačů a jak s nimi spolupracujete?

Posluchači nám do rádia píší, občas se ptají, že nás nemohou naladit na
kmitočtu 89,3 MHz a tak jim vysvětlujeme naší aktuální situaci. Cílová
skupina internetových posluchačů je poněkud širší než klasická cílová
skupina terestrického rádia, přesto těžiště našich posluchačů by mělo být v
aktivní populaci v rozmezí věku 25 – 50 let.

Existují netradiční reklamní formáty v internetovém rádiu?

Reklamní kampaně a formáty v internetovém vysílání – to je zatím svízel,
která pramení z velkého nezájmu inzerentů “utrácet peníze” v tomto druhu
vysílání. Pokud se však podaří nalézt zajímavý, netadiční formát reklamy,
který zláká reklamní klienty – pojďme ho spolu hledat a prosazovat do
života… 🙂 Bude to výhodné pro všechny strany.

Jak financujete celý provoz?

Rádio SÁZAVA patří do “Limonádové stáje”, tedy funguje spolu s Limonádovým
Rádiem. V současné konfiguraci máme řadu zejména externích spolupracovníků a
autorů, podílejících se na sestavování programových bloků a produkci
jednotlivých pořadů, kteří pracující pro obě rádia. Provoz rádia financujeme
i z jiných zdrojů a jsme rádi, že i v současné situaci můžeme našim
posluchačům nabídnout zhruba 5 pořadů v každém týdnu, kdy každý týden
nabídneme minimálně 2 premiéry a 3 reprízy. Viz též nabídka programu na
našem rádiu.

Děkuji Vám za rozhovor
Marcela Buchtová
Marketing Manager, Play.cz

Poslouchejte Radio Sázava online