ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 25786 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Nové rockové rádio RockJam

0 Redakce 26.2.2008

Tento rozhovor je nejnovějším přírustkem z řady rozhovorů s lidmi z rádií, které jsou publikovány na Play.cz

Rozhovor nám poskytnul majitel nového internetového rádia RockJam, Ing. Ivan Lacho (jednatel společnosti INTERSONIC ENTERTAINMENT, s.r.o).

Jak se zrodil nápad internetového RockJam rádia?

RockJam rádio, je rockové hitové rádio zaměřené na novou dynamickou rockovou hudbu. Projekt RJR se zrodil z důvodu absence tohoto hudebního stylu na českém trhu. Jsme komerčním rádiem s širokým rozptylem rockových směrů v jednom programu.

Kdy jste poprvé začali oficiálně vysílat?

Start projektu byl již v létě 2006, kdy jsme začali s přípravami na vysílání a vyhledáváním vhodných lidí do našeho týmu. V březnu 2007 odstartovalo slovenské vysílání a o dva měsíce později české.

Vysílací server je umístěn v Bratislavě na optickém kabelu, vysílací studia jsou v Bratislavě a v Praze. Používáme CartMaster jako odbavovací systém a editování probíhá v GSelectoru.

Vysíláme přes server play.cz ve formátech WMA a AAC+ ve třech kvalitách 32, 64, 128 kbps a ze Slovenska v 192 kbps.

Jaký byl start RockJam rádia?

Start je vždy provázen mnoha problémy. Na začátku jsme se museli naučit, že pokud chceme být úspěšným komerčním rádiem, a to bezpochyby ano, nemůžeme podat pouze poloviční výkon, nebo nad sebou nechat vyhrát techniku. Všechny začátky jsou v tomto ohledu složité a obtížné, nicméně, myslím, že v současné době mohu prohlásit, že už jsou za námi.

Můžete nám přiblížit hudební formát RockJam rádia.

Naše rádio hraje primárně nový /současný/ rock, do kterého se mísí různé rockové i nerockové perličky. Kompletní průřez je od ema přes ska, punk až po hard core a new metal s drobnými výlety do minulosti. Kompletně moderovaný program nabízí každému možnost vybrat si to své. Od pondělí do pátku od 9.00 Ranní Jam s Bořkem Slezáčkem a Rockym, od 11.00 Café Jam s Térou, v 16.00 Bulvár Jam s Rockym, od 18.00 CinemaDelRock s Jarom, v 21.00 v pondělí 4Q o ska, punku, hardcoru s Honzou, v úterý School Of Rock s Viktorem, ve středu hitparáda Top10 s Honzou, ve čtvrtek Metal Jam s Vlčákem a v pátek Rock Jam News s Honzou. Od půlnoci do rána běží reprízy pořadů z předchozího dne a o víkendu můžete slyšet Best Of jednotlivých relací. V globálu od 06:00 do 19:00 hrajeme pro všechny, od 19:00 přitvrzujeme, přidáváme víc hard rocku a od půlnoci přidáváme i novinky z metalové a nu-metalové scény.

Snažíme se současné generaci, která je pod neustálým tlakem popového mainstreamu, ukázat, že na rockové scéně jsou skvělí a talentovaní hudebníci.

Považujete obecně internetové rádio za fenomén?

Samozřejmě, už delší dobu je internet fenoménem, který se stále více stává nedílnou součástí našeho života. Internet je zdrojem mnoha zajímavých a užitečných informací, e-mailová komunikace se stala například daleko používanější formou komunikace než klasická pošta, alespoň pro mladší generace. Internet je způsob velmi využívaného šíření. A jeho obliba bude nadále vzrůstat.

Ale vraťme se k otázce internetového rádia. Mnoho rádií na internetu bych tak vůbec nenazýval /nemyslím internetovou verzi FM rádia/, protože jejich vysílání působí více jako player. Rádio by mělo mít své moderátory a vlastní pravidelný program.

Jaké marketingové a PR nástroje používáte k osvětě a růstu posluchačů?

Právě nyní dokončujeme novou verzi naší webové stránky, která splňuje funkci jednoho z našich marketingových nástrojů. Bude více zaměřena na kontakt s rádiem a posluchači. Ostatní PR nástroje jsou tradiční jako u ostatních komerčních rádií – mediální spolupráce s produkčními společnostmi a organizátory koncertů, spoluorganizace hudebních festivalů, outdoor, indoor, bannery, tiskové zprávy, tiskové konference, letáky a v neposlední řadě inzerce v tištěných médiích.

Je pro vás někdo konkurencí?

Nebudu zde jmenovat klasická FM rádia, jelikož mají oproti nám velkou výhodu v dostupnosti, v tu chvíli se nedá hovořit o konkurenci. Nehledě na rozdílnou hudební skladbu. Nicméně na internetu je několik rockových rádií, jako např: Insane, Současný Rock, Alternative Times Radio, AZ radio …, všechno jsou to ovšem playery, kde nejsou moderovaná pořady. V tom je naše pozice zajímavější. Tam, kde se objevují moderátoři /Rock Max, Rock Zone, Beat…/ se jedná většinou o internetovou verzi FM vysílání.

Jaká je cílová skupina rádia RockJam a jak s nimi spolupracujete?

Naše cílová skupina posluchačů je 13-26.

Komunikace a spolupráce s nimi je založena na interaktivním způsobu komunikace, tím že jsou nabádáni ke spolupráci formou soutěží, zapojením se do navrhování tématických pořadů a hlasováním v hitparádě. Dále mají možnost vyjádřit své názory a postřehy k různým tématům v rámci diskusních fór na webstránce rádia.

Kdo financuje provoz rádia?

Celý provoz rádia je sponzorován společností Intersonic, která zajišťuje prodej reklamy.

Jak vidíte budoucnost internetových rádií obecně?

Pokud si odmyslím playery, rádia nebudou čistě internetová. Budou šířena všemi možnými a dostupnými způsoby – satelitem, kabelem, přes mobilní operátory atd. V USA například již nyní funguje systém satelitních rádií přenášený přes tzv. Sirius. Multifunkční přístroj /vzhledově připomínající Ipod, nebo panel do autorádií/, který můžete používat kdekoliv a naladit na něm lze nepřeberné množství stanic. Podobný projekt pro Evropu se v současnosti chystá ve Švýcarsku. To je vývoj, který sledujeme a který bychom chtěli následovat.

Za rozhovor děkuje

Marcela Buchtová z marketingu LIVE.CZ a.s., www.play.cz

Poslouchjte radio ROCK JAM online