Žbirka v kampani proti X Factor
0 Redakce 14.12.2009Zpěvák a skladatel Miro Žbirka se připojil ke kampani, která běží na Facebooku a na stránkách renomovaných hudebních časopisů, jakými jsou například Billboard, Q, New Musical Expres a další.
Tato kampaň je zaměřena proti každoročnímu opakovanému prvenství singlu některého z později zapomenutých finalistů soutěže X Factor ve Velké Británii. Více než 700 tisíc fanoušků protestuje proti komerční soutěži a jejímu tlaku na výsledky hitparád originálním způsobem – koupí písničky In The Name Of Killing od kapely Rage Against The Machine.
„Když jsem se dočetl, že zakladatel těchto soutěží Simon Cowell označil tuto kampaň za stupidní a cynickou, rozhodl jsem se k ní přidat. Mě totiž naopak právě televizní programy pana Cowella připadají stupidní a cynické,“ řekl Žbirka.
V pátek 18. prosince shodou okolností odlétá do Londýna, a tak bude mít možnost přímo na místě zažít reálné dozvuky celé kampaně. „V Londýně se chystám navštívit koncert Paula McCartneyho v O2 Aréně, Vánoce už budu s rodinou trávit doma a Nový rok přivítáme s přáteli ve Vysokých Tatrách,“ prozrazuje aktuální plány Miro Žbirka.
JŠp