ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 23468 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Štefan Margita chystá dva velké koncerty v Praze

0 jsk 29.4.2019

Role poloboha Ohně Logeho v opeře Richarda Wagnera Zlato Rýna je opernímu tenoristovi Štefanovi Margitovi (62) zřejmě souzená. Hrál a zpíval ji už v Lisabonu (2006), San Franciscu (2008, 2011, 2018), Mnichově (2012, 2013), Amsterdamu (2014), Houstonu (2014), Chicagu (2016) a v newyorské Metropolitní opeře (2012, 2013).

Zahraniční kritici se vzácně shodují v tom, že Štefan Margita patří v současnosti k nejlepším představitelům této role na světě. A u příležitosti oslav 150 let od prvního uvedení Wagnerovy opery Zlato Rýna v Mnichově v roce 1869 se Štefan Margita v roli, která mu mimo jiné přinesla světové renomé, představí v koncertním provedení této opery konečně i v Praze. Konkrétně v pražském Fóru Karlín 23. a 26. května letošního roku.

Slovenský tenorista má za sebou letos už účinkování v Janáčkově opeře Z mrtvého domu ve francouzském Lyonu a poprvé si zahrál a zazpíval roli braniborského kurfiřta Friedricha Wilhelma v opeře Hanse Wernera Henzeho Princ z Homburgu ve stuttgartské Státní opeře.

„Říká se, že doma není nikdo prorokem, a proto jsem moc zvědav, jak přijme Wagnerovu operu Zlato Rýna tuzemské publikum. Polobůh Ohně Loge je velký intrikán a velký hybatel děje v první a nejkratší Wagnerově opeře z jeho operního cyklu a legendární ságy Prsten Nibelungův. Loge pomáhá germánským bohům v zápasu se silami zla o světovládný prsten. Je to náročná a přitom pro mne velmi vděčná role, ve které mám co hrát a zpívat. Už i kvůli tomu, že během sto padesát minut trvající opery prakticky neopustím jeviště. Ve světě jsem se v této opeře představil v nejrůznějších inscenacích. I v těch hodně moderních,“ říká Margita.

„Před jízdou autem upřednostňuji létání, dokonce nemám ani řidičák a v americkém Houstonu jsem se musel před pěti lety za několik dní naučit pro roli Logeho jezdit na elektrické dvojkolce segway. I když jsem to zvládnul, stejně jsem musel dávat neustále pozor, abych do někoho na jevišti nevrazil,“ dodává tenorista.