ahead – 1200×100

PLAY.CZ

Právě poslouchá celkem 10245 posluchačů.

Seznam rádií

Seznam stylů

Seznam krajů

Divadelní projekt režisérky Petry Tejnorové s názvem Nick

0 Richard Winter 12.5.2016

Nick se vrací do pražských Jatek78 už příští úterý 17. května. Hana Vagnerová, Michal Sieczkowski a Jiří Konvalinka se podruhé představí českému publiku v zajímavém divadelním projektu Petry Tejnorové. Další možnost vidět Nicka naživo budou mít diváci 19. června ve Studiu Beseda v rámci Festivalu evropských regionů v Hradci Králové.

Divadelní projekt režisérky Petry Tejnorové s názvem Nick se zabývá příběhy, které jsou natolik pravda, že jim nechceme věřit – a také příběhy, které jsou natolik fikce, že jim nedokážeme nevěřit. True or false? To je, oč tu běží. Jevištní kaleidoskop podle skutečné události.
STK Theatre Concept je malá produkční společnost, ve které vznikají drobné autorské divadelní projekty renomovaného režijního tandemu SKUTR a jejich spolupracovníků (Adéla Laštovková a Petra Tejnorová).

Vloni měl  autorský projekt Nick režisérky Petry Tejnorové premiéru v Praze 9. listopadu. Nyní se vrací 17. května i s Jiřím Konvalinkou (člen kapely Vložte kočku), který je rovněž autorem hudby k představení, a neoddělitelnými audiovizuálními nástroji.

Nick je příběh o chlapci z Texasu, který jednoho dne zmizel a po třech letech se jako zázrakem zase objevil. Příběh vyprávěný z pohledu tří ústředních aktérů – Nicka, jeho sestry a policejního vyšetřovatele – se skládá před očima diváka a postupně odhaluje svá zákoutí. Divák sám je vyšetřovatelem – příběh se mu otevírá z různých stran, z různých úhlů pohledu, v různých nasvíceních – a on sám se musí rozhodnout, ke které verzi se přikloní. Každá nová informace je dílek skládačky, který může zapadnout na různá místa. Nové úhly pohledu, nová data mohou zcela proměnit vyznění událostí. Je jen na divákovi, aby si poskládal svůj příběh – a rozhodl se, zda mu uvěří.

Inscenace Nick bude kombinovat prostředky divadelního, filmového a live performance jazyka. Režisérka využívá živé kontinuální snímání, v rámci jednoho záběru, bez možnosti (pře)střihnutí a propojuje vše s dalšími audiovizuálními prostředky.

“Audiovizuální prostředky, technologie pro mě úzce souvisejí se zpracováním konkrétního materiálu – v případě NICKA se jedná o konkrétní dokumentární materiál, jehož téma souvisí i s obecnější otázkou: čemu a za jakých podmínek jsme ochotni uvěřit? Neboť každá nová informace je dílek skládačky, který může zapadnout na různá místa. Doslova mě fascinují hranice mezi dokumentem a fikcí, baví mě odhalovat možnosti inscenace, projekce a manipulace skrze příběh a technologie,” podotkla Petra Tejnorová.