Adventní koncerty České televize: diváci trhaly rekordy

Charitativní koncerty České televize, které si letos již po pětatřicáté daly za cíl pomoci čtyřem neziskovým organizacím prostřednictvím jedné z nejdéle fungujících veřejných sbírek v Česku, hlásí neuvěřitelnou částku, kterou se během čtyř koncertů odvysílaných Českou televizí v přímém přenosu podařilo vybrat. A sbírka ještě pokračuje.
„Adventní koncerty České televize letos oslavily pětatřicátého výročí a jsme velmi hrdí na to, že se během této doby podařilo překonat hranici 350 milionů korun vybraných na dobročinné účely za celou dobu jejich existence. Výtěžek z letošních koncertů podpoří organizaci Háta z Ledče nad Sázavou, Charitu Jablunkov, Pomocné tlapky ve Starém Plzenci a prachatický Hospic sv. Jana N. Neumanna. Dlouhodobá solidarita diváků je pro nás potvrzením, že Adventní koncerty České televize mají smysl a skutečný dopad,“ říká generální ředitel České televize Hynek Chudárek.
Koncerty, jejichž patrony se staly osobnosti České televize Lucie Výborná, Michal Žák, Vladimír Kořen a Martin Písařík, se již podruhé uskutečnily i v mimopražských chrámech.
„Letošní polojubilejní sezona Adventních koncertů České televize byla zatím nejrozcestovanější. Kromě Prahy jsme navštívili Jaroměřice nad Rokytnou, Opavu i Most. A já osobně jsem velmi rád, že se nám povedly dvě zásadní věci. Zaprvé jsme připravili výrazně omlazený hudební program a diváci to ocenili. Sledovanost byla o čtvrtinu vyšší než v předcházejících třech ročnících, naši diváci od obrazovek neodcházeli. A druhým úspěchem jsou prostředky přicházející od jednotlivých diváků dárců. Při koncertě v Mostě jsme jenom za 55 minut vysílání překročili magickou hranici tří milionů korun, o níž se nám dosud ani nesnilo. Ukazuje se, že lidé jsou v dnešní době relativizování hodnot stále vnímaví ke svým znevýhodněným spoluobčanům a dokážou se s nimi podělit a obdarovat je. Letos v nečekané míře – a to je obrovské poselství letošních Adventních koncertů České televize. Já všem divákům dárcům osobně děkuji!“ říká kreativní producent Radomír Šofr.
jsk
foto: Česká televize



